Czy nowoczesne działania marketingowe opłacają się?

Firmy marketingowe zdobywają coraz więcej popularności i jeszcze większa liczba firm decyduje się na skorzystanie z ich pomocy. Jest to spowodowane wzrostem zainteresowania głównie e-marketingiem, czyli zastosowaniem SEO, SEM i social mediami. Prowadzenie polityki promocyjnej firmy zgodnie z tymi założeniami jest niemożliwe dla laików i działania nie osiągną takiego sukcesu. Z czym wiąże się zatem praca jako specjalista w agencji marketingowej?

Aby rozpocząć pracę w marketingu musimy posiadać odpowiednie doświadczenie. W tej branży nie liczy się kierunek ukończonych studiów, a kreatywność i ambicja. Wiedza teoretyczna nie ma aż takiego wpływu na nasze działania, gdyż Internet stale się rozwija i teoria szybko ulega przedawnieniu. Ważniejsze jest to, aby być elastycznym i cały czas śledzić aktualne wiadomości i trendy branżowe. Szczególnie pomagają w tym przeróżne spotkania tak jak na przykład odbywająca się co roku konferencja SEMKRK w Krakowie.  Dzięki takim wydarzeniom, możemy zapoznać się z najnowszymi informacjami oraz poznać ciekawe kontakty umożliwiające rozwój naszej działalności. Praca w marketingu wymaga dużej otwartości na kontakt z ludźmi, gdyż jest to niezbędne do prowadzenia sukcesywnych kampanii reklamowych.

Działalność marketingowa w Internecie może przyjąć różne formy. Może ograniczyć się do zbudowania witryny informacyjnej na temat produktów oraz naszego przedsiębiorstwa. W obecnych czasach posiadanie strony internetowej na temat działalności jest podstawowym działaniem, od którego zaczyna się działalność w Internecie. Pierwszym krokiem jest wybranie domeny. W Polsce rejestracją zajmuje się NASK (Naukowo-Akademicka Sieć Komputerowa) i właśnie tam należy zgłosić swoją prośbę o rejestrację.

Domena jest ważna w działaniach marketingowych. Warto wiedzieć, że jeśli nazwa firmy lub produktu jest często używana lub popularna może być regularnie mylona przez zainteresowanych klientów. Zakładając tronę internetową jej adres powinien być prosty, zapamiętywalny i bezpośrednio nawiązujący do danej marki. Wyszukiwarki znajdują strony internetowe na podstawie analizy słów kluczowych zawartych w zapytaniu. Aby wypromować portal danej firmy często wykorzystuje się konkretne zwroty umieszczone na witrynie.  Po dobraniu odpowiednich słów z łatwością możemy ocenić ich efektywność na podstawie konkurencyjności i popularności. W Internecie najlepszym sposobem na rozpowszechnienie informacji o swojej działalności jest prowadzenie makro-witryn, mikro-witryn lub po prostu umieszczanie na określonych portalach reklam i promowanie ich internetowo.

mierzenie efektywności marketingu

Strategia działalności marketingowej w Internecie jest zależna od wielkości firmy i środków jakie możemy przeznaczyć na ten cel. Dzięki Internetowi mają szansę zaistnieć również mniejsze firmy, które bez takich możliwości nie zostałyby dostrzeżone. Mimo wszystko należy pamiętać, że agresywna promocja w systemach wyszukujących może doprowadzić do odwrotnego rezultatu niż ten oczekiwany. Należy skupiać się na budowaniu pozytywnego wizerunku firmy, a nie na usilnym przekonywaniu konsumentów do zakupu naszego produktu. Działajmy zgodnie z zasadą co za dużo to nie zdrowo.

Często wykorzystywany jest do wypromowania swojej firmy marketing szeptany. Jest to świetny sposób na wypromowanie swojej firmy w Internecie. Klienci szukając informacji na temat naszych usług dzięki marketingowi szeptanemu będą kojarzyli naszą działalność w pozytywny sposób.

Musimy pamiętać, że praca w firmie zajmującej się marketingiem jest związana z kontaktem z ludźmi. Osoby starające się o posadę w takiej agencji muszą umieć pracować w grupie i powinni być otwarci na pomysły nasuwane ze strony innych współpracowników.


Chcesz dowiedzieć się dokładniej jak funkcjonuje agencja marketingowa? Wejdź na stronę agencji LTB aby poznać detale, ofertę i materiały na blogu firmowym.